Test och Träning




tja

igår tisdag så var det dags för lite racing igen, hade blodad tand sen förra gången och va sugen på lite rekordtider. det var var även test av TRPs foamdäck som stod på menyn.

denna kväll lade jag allt krut på stockbilen som hade fått nytt servodrev och jag hade en språjtans ny Lexus kaross. jag börja me att göra iordning TRPfoamsen, det fina me dom är att dom kommer färdigskurna så man slipper att göra det själv. det brukar ju iofs gå bra men ibland händer det ju att man skär lite snett men det problemet slipper man nu.

däcken som provades var 30* fram och 25* bak, det finns även 30* bak också. det som var bra me 25* bakfoamsen var att det var  samma foam som 30* bak som vi är vana vid här i sverige. det finns ju 26* att köpa med dom är av en annan sort som vi kallar fiskdäcken, pga lukten, urk.

hursomhelst svarva å limma däcken och träningen var igång, denna kväll gick det fort redan från början och ganska snabbt var jag nere på 8sek varv, men det va 7,907 som skulle slås. bilen var låg och så även däcken som jag svarvat ner till 21,8 fram och 22.7 bak detta för att verkligen testa dom i racesetup. bilen va som ett strykjärn och däck höllt sig bra hela kvällen. till slut ljöd sirenen och varav rekordet me stock va mitt igen efter att jag haft det utlånat till Dado alldeles för länge. men jag ville ner under 7,9 och efter lite mer körning så small det till igen, 7,868 me stockbilen d e nicetime. riktigt kul att köra när det går bra och jag kan verkligen rekommendera TRPs foamdäck, funka klockrent. 

film: http://www.youtube.com/watch?v=lcG39iZzGvw

ps kameramannen finns inte så mycke att säga om , så jag säger inget hehehe

mvh johan aka bompie

www.radicalrides.se


2 comments:

Behrendtz said...

Glada nyheter!! Jag lägger ut den på Pocket också om jag får !!

Anonymous said...

Bra Jobbat!
Vi ska självklart testa dessa däck hos MiniZäta åxå.
/Johnny